De vereniging

Ons duikteam is in 2002 opgericht als een vereniging voor sportduikers. Onze leden komen uit een grote regio en hebben allemaal dezelfde passie: duiken! We beschikken over meerdere instructeurs en ruim 100 leden, waaronder veel jeugdleden. Onze trainings- snorkel- en opleidingsavond is zaterdag vanaf 17.30 uur tot 20.30 uur. Als vereniging hechten we veel waarde aan de onderlinge sociale contacten en vriendschappen. Dat is de basis voor het buddysysteem tijdens het duiken. We organiseren regelmatig activiteiten voor jong & oud en de families. Ook gaan we samen op (duik) vakanties of weekenden. Omdat we een vereniging zijn en geen duikschool, duren onze duikopleidingen ook langer. We besteden veel tijd aan theorie lessen en praktijktraining. We hebben gemerkt dat dit betere en veiligere duikers oplevert en dat is wat we willen.

Wij leiden onze duikers op via het internationaal erkende SSI systeem. Dit is een goed en degelijk systeem, zodat je veilig en gerust kunt genieten van de onderwaterwereld. Bij Duikteam Nederweert kun je starten met een basisduikopleiding (Open Water Diver). In deze opleiding leren we je de basisprincipes van het duiken. Zoals de naam van onze vereniging al zegt is duiken een teamsport. Onze vereniging beoefent de onderwatersport volgens de SSI regels (Scuba Schools International). De cursussen zijn grotendeels op zelfstudie gericht met behulp van een interactieve lesmethode via tablet. Jij bepaalt zelf het tempo met ondersteuning van een eigen instructeur.

Na de Open Water opleiding kun je doorstromen naar de vervolgopleidingen zodat je nog meer ervaring opdoet en plezier beleefd in het duiken. Uiteindelijk kunnen we je helpen om zelfs duikinstructeur te worden zodat jij weer je buddies kunt helpen. En dat allemaal onder het motto: DIVING IS FUN !

Kun je al duiken? Wil je méér trainingen?

Ook als je reeds in het bezit bent van een duikbrevet kun je terecht bij Duikteam Nederweert voor een vervolgopleiding of extra training. Iedere zaterdagavond verzorgen wij vanaf 18.30 - 1930 uur trainingen in zwembad Merenveld. Deze worden geleid door onze eigen instructeurs en zijn gericht op techniek, conditie, snorkelen en vooral duiken. Een eigen duikuitrusting is vereist. Deze trainingen zijn gratis voor leden.

Download hier onze informatie flyer

Opleidings- en trainingslocatie

Onze opleidingen en trainingen zijn op zaterdagavond in:

Zwembad LACO Nederweert
Winnerstraat 1
6031 NK Nederweert

Verenigingsactiviteiten

Ons duikteam kent verschillende commissies met ieder hun eigen taken. De evenementencommissie zorgt regelmatig voor leuke (duik) activiteiten in binnen- en buitenland, waarbij ook de rest van het gezin wordt betrokken.

Onze verenigingsduiken staan altijd onder leiding van een instructeur of divemaster. Verder wordt er -indien mogelijk- jaarlijks een duikweekend, een buddyrun en een feestmiddag voor jong & oud georganiseerd.

Voor deelname aan de wekelijkse duik- en snorkellessen & training is lidmaatschap van onze vereniging vereist. De contributie wordt in 2 termijnen via automatische incasso geïnd. Daarvoor is een machtiging noodzakelijk.

De hoogte van de contributie is te vinden op ons inschrijfformulier.

Bij 3 of meer volwassen leden binnen een gezin geldt een korting van € 15,- op de contributie, vanaf het derde lid, per jaar.

(Lidmaatschapsjaar loopt van 1 januari tot 31 december. Opzeggen lidmaatschap dient voor 4 december te geschieden)